HISTÓRIA


  • Škoda 110L

  • Od roku 1969 do roku 1976 sa vyrábala typová rada sedanov Škoda 100 a 110. Vozidlá koncepčne nadväzovali na model Škoda 1000 MB a líšili sa hranatejšou karosériou, inovovaným interiérom a niekoľkými ďalšími vylepšeniami (napr. boli zavedené predné kotúčové brzdy a alternátor). V rokoch 1970 až 1980 sa vyrábalo tiež kupé Škoda 110 R. Zatiaľ čo sedany sa vyrábali v Mladej Boleslavy, kupé 110 R bolo vyrábané v pobočkovom závode v Kvasinách. V malých sériách boli vyrábané tiež športové verzie Škoda 110 L Rallye, ktorá bola vlastne predchodcom závodnej notoricky známej Š130RS.
    Mala upravený, motor s karburátormi WEBER, spevnenú karosériu a nápravy a ďaľšie malé zmeny. Na prvý pohľad sa však od sériovej S110R takmer nelíšila.

  • Škoda 180/200RS -prvý ozajstný šporťák

  • Pretekársky prototyp odvodený od karosérie Škoda 110 R Coupé s motormi 1771 OHC (180RS) a 1997 OHC (200RS) štartoval na pretekoch v rokoch1974 a 1975. Pohnútkou pre vývoj tohto automobilu bolo hlavne to, že dovtedy používaná Škoda 120S neumožňovala atakovať popredné priečky v absolútnej klasifikácii. Vyrobené boli 3 prototypy, jeden kus 180RS (ktorý bol neskôr prestavaný na 200RS) a dva kusy 200RS. Škoda 200RS sa stala ďaľším predchodcom pretekárskeho automobilu Škoda 130RS. Motor tohto pretekárskeho automobilu bol odvodený od prototypového motora určeného pre modelový rad Škoda 720, ktorý sa ale nikdy nedostal do výroby.
    Okrem špeciálneho motora mal tak isto extrémne upravenú karosériu (zníženú a rozšírenú), ochranný rám, špeciálne nápravy a prevodovku z Porsche. Karoséria bola čiastočne odľahčená. Toto auto je veľmi vzácne nielen z dôvodu že boli vyrobené iba 3 kusy, ale tak isto vyrobiť repliku tohto auta je už v dnešnej dobe veľmi obtiažne.

  • Škoda 130RS

  • Škoda 130RS je najúspešnejší pretekársky automobil Škodovky. Homologovaný bol v roku 1975 a koncepčne vychádzal z prototypov 180RS a 200RS, od ktorých prevzal podvozok. Pohon bol zabezpečovaný vyladeným motorom 1289 OHV s osemkanálovou hlavou valcov. Automobil sa vyrábal v rokoch 1975 až 1981.V roku 1977 si automobilka Škoda zaknihovala v silnej konkurencii double v kategórii do 1300 cm³, keď dvojica jazdcov Václav Blahna a Ľuboslav Hlávka na Rallye Monte Carlo obsadila prvú priečku v kategórii (12. miesto celkovo) a dvojica Miroslav Zapadlo - Jiří Motal obsadila druhú priečku v kategórii (15. miesto celkovo).Výrobná dokumentácia automobilky k vozidlu 130RS bola uvoľnená medzi automobilovú verejnosť, čo spôsobilo, že mnoho nadšencov prestavalo a naďalej prestavuje vozidlá Škoda 110 R Coupé na tento úspešný pretekársky model.

  • zdroj:

  • http://skoda.iplace.cz/menu/historia-aut-znacky-skoda

    http://www.skoda.wbl.sk/Specialy.html